Hoiame sinu andmeid

Sinu privaatsuse ja andmete turvalisuse tagamine on meile väga oluline. Sinu andmeid töödeldakse vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele õigusaktidele ja Inbanki kliendiandmete töötlemise põhimõtetele.

Privaatsus

Kliendiandmete töötlemine

Krediidiasutuste seaduse kohaselt hoiame pangasaladust tähtajatult. See tähendab, et hoiame sinu kliendiandmete konfidentsiaalsust ja töötleme sinu andmeid vaid vajalikus ulatuses. Rohkem infot leiad meie Kliendiandmete töötlemise põhimõtetest.

Kui sul on küsimusi andmete töötlemise osas, siis võta meiega ühendust e-maili privacy@inbank.ee teel.

Privaatsus

Kuidas oma andmeid kaitsta

Sinu andmete turvalisuse tagamisel on oluline roll ka sinul endal. Palun kasuta alati turvalist internetiühendust ja uusimaid ning töökindlaid tarkvaraversioone. Ole kursis oma arvuti operatsioonisüsteemi, veebisirvija, ID-kaardi ning viiruse- ja nuhkvaravastase tarkvara uuendustega.

Kuidas kaitsta end pettuste eest?

Üha enam levivad Eestis mitmesugused pettused, kus proovitakse saada ligi klientide pangakontode ja -kaartide andmetele.

Järgides alljärgnevaid nõuanded, saad oma andmeid kaitsta ja pettusejuhtumeid vältida.

  • 01. Hoia oma isiku tuvastamiseks vajalikud koodid ainult enda kasutuses ja teada. Pank ei küsi kunagi enda poolt algatatud telefonikõnes ega e-kirja teel pangakaardi andmeid, Smart-ID, ID-kaardi ega Mobiil-ID koode. Seda ei tee ka politsei. Kui keegi helistab sulle panga või politsei nimel ja küsib selliseid andmeid, siis on tõenäoliselt tegu pettusega.
  • 02. Ära laadi oma telefoni kellegi teise palvel sinu jaoks tundmatuid rakendusi, isegi kui seal lubatakse mõne teenuse kasutamiseks eraldi soodustusi, paroolide kaitset või suuremat turvalisust. Veendu alati, et oled ise rakenduse kasutaja.
  • 03. Soovitame mitte avada kahtlase sisuga kirju ja nendes leiduvaid linke. Kui saad e-kirja või mobiilisõnumi, milles sisalduval lingil palutakse sisestada pangakaardi andmed, siis on tegu katsega sinu kaardiandmeid kuritarvitada.
  • 04. Ära sisesta oma pangakaardi andmeid veebilehtedele, mille usaldusväärsuses sa pole kindel. Enne tehingu kinnitamist veendu, et oled selle ise algatanud. Kahtluse korral katkesta tehing.
  • 05. Internetiostude puhul veendu, et tegemist oleks autentse lehe, mitte selle koopiaga. Veebileht, kuhu oma pangakaardi andmed sisestad, peab olema turvaline. Selleks kontrolli lehe URL-aadressi. Soovitame enne ostu sooritamist uurida kaupmehe tausta, sh teiste kasutajate hinnanguid.
  • 06. Telefoniga makstes ära unusta telefoni turvalisust. Kasuta biomeetrilist tuvastust või ekraanilukku ja telefoni lukust vabastamiseks vali alati turvaline parool. Uuenda tarkvara regulaarselt ja ära luba teistel oma telefoni kasutada.
  • 07. Kui sinu telefon kaob või varastatakse, võta kaardi blokeerimiseks viivitamatult ühendust Inbanki klienditoega.
  • 08. Sea oma kaardile päeva ja/või kuu kasutuslimiidid. Pangakaardi liiga suur limiit annab eelise kaardiandmete kuritarvitajale. Kui kaardi päevalimiit on kaardil olevast summast väiksem, siis ei ole kõrvalisel isikul võimalik kaardi kadumise või varguse korral kogu raha kätte saada.
  • 09. Ära hoia PIN-koodi kaardiga koos ega salvesta seda muul viisil ebaturvalisse kohta, kust seda oleks lihtne leida. PIN-koodiga kinnitatud kaardimakset ei saa kaardi valdaja enam hiljem vaidlustada. Tehingut tehes ja PIN-koodi sisestades jälgi alati, et kood ei oleks teistele nähtav. PIN-koodi luues ära vali kergesti äraarvatavat numbrikombinatsiooni (enda või lähedase sünnipäev, sünniaasta, 1234, 1122, 1111 jms). Tehingut PIN-koodiga kinnitades kontrolli alati summa õigsust.
  • 10. Kui sinu kaart kaob või varastatakse ja/või kui avastad oma kaardil väärtehingud, blokeeri esmalt kaart otsekohe Inbank Pay äpis ja seejärel pöördu kaarditehingu vaidlustamiseks Inbanki klienditeeninduse poole.
  • 11. Inbankist laenu taotlemiseks ei ole kunagi vaja enne maksta lepingutasu ega mingeid muid tasusid. Kui näed internetis või sotsiaalmeedias väga head laenupakkumist, mille vormistamise eelduseks on enne laenusumma väljastamist laenuandjale ühe või teise tasu maksmine, siis ole ettevaatlik.
  • 12. Inbank ei alusta kunagi ise sotsiaalmeediakanalites kliendiga privaatseid vestluseid eesmärgiga osutada teenuseid ning ei küsi ega väljasta sellistes kanalites kliendi andmeid.

Kahtluse korral võta alati ühendust meie klienditeenindusega.